svåårt att sova problem efter midsommar, konstigt?

2011-06-27 @ 00:26:05
med knappt någon sömn under hela midsommar men natten som var, MASSOR. då blir det lite kämpigt...
DÄRFÖR passar jag på att avslöja den hemliga grejen jag hade med mig till alex! nämnligen Alcoholic Sluch som blev mycket omtyckt av alla både på förfest och efterfest!

RECEPT 12 PORT♥ (1,5 liter ofryst. växer ju som fryst)
och för att nämna så gjorde jag om receptet heeelt och hållet då ja tyckte det va för spritsnålt för midsommar^^

1 dl jordubbssprit
2 dl vitt vin (i receptet står det rödvin eller rosé, men man tager vad man haver!)
6 dl jordgubbssaft
6 dl vatten
OCH hyst in i frysen!

VIKTIGT= visspa i blandningen med några timmars mellanrum för att få fina kristaller. och innan användning, låt stå några minuter.

jag tyckte den vart lite söt så skulle jag göra den igen skulle jag ha mindre saft ;) nästa gång kanske det blir annan smak! återstår att se ;)

men nu måste jag ge mig på natten! nattipuss :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0